لوگو چیست؟
لوگو چیست؟
لوگو ، نشان واره ، نشانه یا آرم نمادیست که بوسیله آن مفهوم کاری و یا برند تجاری در یک نگاه مشخص می گردد، به کمک یه لوگو مناسب می توان مفهوم کاری را که در قلب یک شرکت و یا سازمان نهفته است به نمایش گذاشت.
نشانواره یا لوگو، عنصری گرافیکی از علائم یا برچسبها است به طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا به صورت ویژه اما خوانایی چیده شدهاست. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه متفاوت باشد.
نشانواره یا لوگو طرح زیبایی برای نمایاندن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است. همچنین خصوصیات سازمانها و نهادها و … را شرح میدهد.
اخیراً اصطلاح لوگو برای شرح علائم، تمثیلها، لباس نیروهای نظامی، نشانها، فیلمها حتی پرچمها استفاده شده است.
لوگو ، آرم و نشانه ، معرف هویت و شخصیت یک مجموعه ، شخص ، شغل و یا هرگونه فعالیت می باشد!
داشتن دانش کافی ، تجربه و خلاقیت از گزینه هایی است که هر طراح لوگو ، آرم و نشانه قوی و حرفه ای باید واجد آن باشد.
تفاوت لوگو و آرم چیست؟ |
|
|||
|
*طراحی لوگو، طراحی آرم، طراحی logo، طراحی لوگو فارسی، سایت طراحی لوگو، لوگو تایپ، ساخت لوگو و آرم، نرم افزار طراحی لوگو، طراحی آرم شرکت، طراحی نشانه، ست اداری، کارت ویزیت
۱۵ اصل در طراحی لوگو:
*طراحی لوگو، یکی از حوزه های مهم در طراحی گرافیک می باشد، و یکی از مشکل ترین زمینه ها برای حرفه ای شدن. لوگو تصویری است که نماد یک سازمان میشود. از آنجایی که آرم به منظور نشان دادن علامت های تجاری، هویت شرکت و به رسمیت شناختن و شناساندن فوری شرکت به مشتری می باشد، به ندرت آن را طراحی مجدد می کنند.
رنگ در نظر گرفته شده در به رسمیت شناختن* برند تجاری مهم است، اما نمی بایست آن را بعنوان یک جزء جدایی ناپذیر طراحی آرم، که می تواند با کاربرد های خود در تضاد باشد در نظر گرفت. برخی از رنگ ها با احساسات خاص شکل و ارتباط گرفته است و طراح می خواهد از این طریق آن را انتقال دهد. برای مثال، رنگ تند مانند قرمز، به منظور جلب توجه رانندگان در بزرگراه ها استفاده میشود و متناسب برای شرکت هایی که نیاز به توجه اینچنینی دارند می باشد. شرکت های که می خواهند احساسات میهن پرستانه را در خود حفظ کنند معمولا از رنگهای مورد استفاده در پرچم کشورشان استفاده می کنند. سبز اغلب مرتبط با بخش سلامت و بهداشت، و آبی روشن و یا نقره ای اغلب منعکس کننده مواد غذایی رژیمی می باشند. برای برند های دیگر، رنگ های ملایم و درصد خلوص پایین می تواند قابلیت اطمینان، کیفیت، آرامش، و یا صفاتی دیگر را برقرار کند.
- سادگی: لوگو ساده بهتر از لوگو های پیچیده و شلوغ می باشد.
- یادآوردنی: راحت در ذهن بخاطر سپرده شود.
- قابل استفاده در هر دوره زمانی: لوگو خوب نباید محدود به یک دوره زمانی باشد.
- تطبیق پذیر: لوگو خوب می بایست منطبق با استاندارد های طراحی و چاپ و قابل ارائه به صورت های مختلف باشد.
- متناسب: لوگو می بایست متناسب با حوزه فعالیت شرکت یا وبسایت باشد.