تبلیغات یک فرآیند است و نه یک رسانه
تبلیغات یک فرآیند است و نه یک رسانه
اگر چه که *تبلیغات به شکل های گوناگون رسانه ای برای ارتباط برقرار کردن بکار می رود. تبلیغات در ساده ترین شکل آن، روشی است که صاحب یک کسب و کار، با مشتری و مصرف کننده از طریق یک رسانه یا چند رسانه ارتباط برقرار می کنند. این امر می تواند به سادگی یک تابلوی گرافیکی باشد که در تابلوی اعلانات یک سوپر مارکت قرار دارد. فروشنده متوجه این موضوع است که این تبلیغ محصولی برای فروش با قیمت داده شده به مردم می باشد تا کسانی که احتمالا این محصول مورد علاقه شان است، آن را بخرند.
این موضوع شکل های ابتدایی تبلیغات را به یاد می آورد، هنگامی که کالاهای جدید و عجیبی با کشتی از خاور دور و هند (( مانند چای و چاشنی ها)) به اروپا فرستاده می شد، نیاز بود تا برای خرید آنها، توجه مردم به محصولاتی که تا آن زمان با آن مواجه نشده بودند، جلب شود.
تصور اینکه تبلیغات می تواند پرده ای بر روی معایب یک محصول باشد و موقعیت شرکت و محصول را در بند و تفکری بازار مدار تضمین نماید، تصوری محکوم به شکست است .کافی است به هنگام گذر از کوچه و خیابان به این تبلیغات رنگارنگ آویخته و نصب شده به روی مکان های مختلف با تامل نگاهی بیاندازیم و رها از رنگ و طرح ،شعارهای این تبلیغات را با تجربه های خویش در یک ترازو قرار دهیم ،آنگاه به این حقیقت تلخ پی می بریم که در این بین دسته ای از تبلیغات هستند که هدفی جز اغوای مصرف کننده را ندارد.
بایستی توجه داشت که بحث اخلاقیات در بازاریابی و تبلیغات نه تنها از جنبه رعایت مسئولیت های اجتماعی و وجدان فردی بلکه از دید تاثیر بلند مدت آن در وفاداری مشتریان بسیار حائز اهمیت است و در بلند مدت برای بقای هر کسب وکاری تعیین کننده می باشد.
علم طراحی گرافیک (و با تاکید مجدد: علم طراحی گرافیک ،نه هر شخصی که توانایی کار با نرم افزار های گرافیکی را داشته باشد) ،دانشی است که در شاخه تبلیغات با هدف ایده سازی ،معرفی یک برند، برجسته سازی نقاط قوت یک کسب و کار یا محصول ، جلب اطمینان مشتریان و ترغیب آنها برای حضور در بازار و خرید به کار می رود. این دانش نیز همانند سایر علوم وفنون مستلزم به روز رسانی مداوم است.
گروه طراحی و تبلیغات گیلار با باور به مطالب فوق و قرار دادن این اهداف والا در سرلوحه فعالیت های خویش ، همواره توانسته پشتیبانی مناسب برای مشتریان خود در امر طراحی و تبلیغات باشد و رضایت مشتریان خود را به عنوان سرمایه ای ناب و با ارزش برای خود کسب کند.