۱۰ اشتباه بزرگ در طراحی وب سایت حرفه ای

۱۰ اشتباه بزرگ در طراحی وب سایت حرفه ای

طراحی سایت

gilar-design (1

10 اشتباه بزرگ در طراحی وب سایت

جستجوی نامناسب

طراحی حرفه ای وبسایت

gilar-design (3)

موتور های جستجوی بیش از حد تحت الفظی قابلیت استفاده ی چندانی ندارند، زیرا که آنها قادر به انجام جستجو با وجود غلط املایی، علائم جمع، خط فاصله، و غیره نمی باشند.
این گونه  از موتورهای جستجو به ویژه برای کاربران سالخورده دشوار هستند , برای همه نا خوشایند هستند. یکی از مشکلات، مربوط به وقتی است که موتورهای جستجو اولویت بندی نتایج را صرفا بر اساس تعداد شرایط یکسان در عبارت جست و جو و نه بر اساس اهمیت اسناد انجام می دهند.
خیلی بهتر است اگر موتور جستجوی شما “بهترین شرط” را در بالای لیست به نمایش بگذارد، به ویژه برای جستجو های مهم مانند نام محصولات شما.
جستجو شاهرگ حیاتی کاربران است، وقتی که گشت و گذار با شکست مواجه می شود.
اگرچه جستجوی پیشرفته گاهی اوقات می تواند کمک کند، اما جستجوی ساده معمولا بهتر کار میکند و جستجو باید مانند یک جعبه ساده ارائه شود زیرا این چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند.

فایل های PDF برای مطالعه آنلاین

طراحی سایت

gilar-design (1)

کاربران از ظاهر شدن یک فایل PDF زمانی که در حال مشاهده هستند، متنفر اند زیرا که جریان روان مشاهده را کند می کند. حتی چیزهای ساده مانند چاپ و یا ذخیره ی اسناد نیز مشکل ساز هستند زیرا دستورات استاندارد مرورگر کار نمی کند. پوسته ها معمولا برای ورق کاغذ ساخته شده و به ندرت با اندازه ی پنجره ی مرورگر کاربر هماهنگ می شود. خداحافظ اسکرول کردن روان و سلام فونت های کوچک.
بدتر از همه، پی دی اف لکه ای از مطالب تمایز نیافته  است که به سختی می توان در آن جست و جو کرد.
PDF برای چاپ و توزیع دفترچه راهنما و دیگر اسناد بزرگ که نیاز به چاپ شدن دارند، عالی است. آن را برای این منظور محفوظ بدارید و هر اطلاعاتی که به مرور شدن و یا نمایش بر روی صفحه نیاز دارند را به صفحات وب واقعی تبدیل کنید.

تغییر ندادن رنگ لینک های بازدید شده

درک خوب از جست و جوهای  گذشته کمک می کند تا شما مکان فعلی خود را، از آنجایی که نقطه ی اوج سفر شماست درک کنید. دانستن مکان گذشته و حال شما، به نوبه ای باعث می شود تا آسان تر برای تصمیم گیری در آینده عمل کنید.
لینک ها یک عامل کلیدی در فرایند جست و جو می باشند. کاربران می توانند لینک هایی که در گذشته بی ثمر واقع شده اند را  حذف کنند. برعکس، آنها ممکن است از لینک هایی که در گذشته مفید بوده اند دوباره بازدید کنند.
مهم تر از همه این که ، مشخص شدن لینک های از قبل بازدید شده ، از ناخواسته باز کردن دوباره  و دوباره ی آن ها توسط کاربران جلوگیری می کند.
این مزایا تنها تحت عنوان یک فرضیه ی مهم در نظر گرفته می شود: که کاربران می توانند بین لینک های دیده شده و لینک های بازدید نشده با توجه به تغییر رنگ آن ها در طراحی سایت تمایز قائل شوند.

وقتی لینک های بازدید شده تغییر رنگ چندانی نکنند، کاربران در جست و جوی خود سردرگم می شوند و  ناخواسته صفحات تکراری را بارها و بارها مشاهده می کنند.

متن های ناخوانا

دیوار یک دستی از متن برای تجربه تعاملی مرگبار ، تهدید آمیز، خسته کننده  و خواندن آن دردناک است.
متن خود را به منظور انتشار آنلاین ، نه برای چاپ کردن بر روی کاغذ،بنویسید. به منظور جلب کردن نظر کاربران به متن و خوانا کردن آن ، از ترفند های یک نوشته ی خوب استفاده کنید:

عناوین فرعی

لیست های نقطه دار

کلمات کلیدی برجسته

پاراگراف های کوتاه

هرم وارونه

سبک نگارش ساده

زبان عاری از اصطلاحات تجاری

اندازه فونت ثابت

متاسفانه شیوه نامه ی CSS  قدرت “تغییر اندازه فونت”  را از وب سایت ها می گیرد و  این قابلیت را در مرورگر غیر فعال می کند و یک اندازه ی فونت ثابت را ارائه می دهد. حدودا ۹۵٪  اوقات، این اندازه ی ثابت، کوچک است و کاهش قابل توجهی در خوانایی متون به خصوص برای افراد بیش از ۴۰ سال دارد.
اندازه قلم را با استفاده از واژه های مرتبط مشخص کنید و از تعداد مطلق پیکسل ها برای بیان آن استفاده نکنید.

میدان دید کم عنوان صفحه در موتور های جستجو

جستجو مهمترین راه کاربران برای کشف وب سایت است. جستجو همچنین یکی از مهم ترین راه های کاربران برای پیدا کردن وب سایت های فردی است.
یک عنوان ص����ه متواضع ، ابزار اصلی شما برای جذب بازدید کنندگان جدید از لیست های جستجو  می باشد و به کاربران فعلی شما کمک می کند تا صفحات مخصوص مورد نیاز خود را بیابند.
عنوان صفحه در داخل HTML تگ <title> قرار می گیرد و تقریبا همیشه به عنوان تیتر قابل کلیک در لیست صفحات نتایج موتور های جستجو (SERP) استفاده می شود. موتورهای جستجو معمولا ۶۶ کاراکتر اول از عنوان را نشان می دهند ، بنابراین عنوان یک متن کوچک تلقی می شود.
همچنین عنوان صفحه به طور پیش فرض به عنوان نام صفحه برای لیست علاقه مندی ها به کار می رود. برای صفحه ی اصلی خود، عنوان را با نام شرکت و سپس مختصری از شرح سایت آغاز کنید.
از کلماتی مانند “خوش آمدید” صفحه را شروع نکنید ، زیرا که در این صورت، سایت شما در لیست علاقه مندی ها، زیر حرف “خ” قرار می گیرد.
در صفحات غیر از صفحه اصلی، عنوان را با چندی از اطلاعات برجسته که جزئیات مورد نیاز کاربران را توصیف می کند ، شروع کنید. از عنوان صفحه برای عنوان پنجره در مرورگر استفاده می شود، آن نیز به عنوان برچسب در نوار وظیفه زیر پنجره استفاده می شود.
این بدین معنی است که کاربران حرفه ای بین پنجره های متعدد تحت راهنمایی یک یا دو کلمه ی اول از عنوان هر صفحه، بین پنجره ها حرکت می کنند.  اگر عناوین همه ی صفحه ها با کلمات یکسان شروع شود، قابلیت کار با چند پنجره به طور همزمان برای کاربران به شدت کاهش می یابد.
Taglines در صفحات خانگی سایت ها نیز با این موضوع مرتبط هستند: آنها باید کوتاه باشند و به سرعت هدف سایت را بیان کنند.

هر چیزی که مانند تبلیغات به نظر برسد

طراحی سایت

gilar-design (4)

توجه هدفمند بسیار قدرتمند است و کاربران وب آموخته اند که از توجه به هر گونه تبلیغاتی که در راه رسیدن به هدف جست و جوی آن ها قرار می گیرد، بپرهیزند. (استثنا فقط در مورد تبلیغات مرور گر های فقط متن وجود دارد.)

متاسفانه، کاربران عناصر طراحی مشروع که همانند شکل رایجی از تبلیغات به نظر بیایند را نیز نادیده می گیرند. همانطور که می دانید ، هنگامی که شما چیزی را نادیده بگیرد، جزئیات آن را مطالعه نمی کنید.
بنابراین بهتر است از هر گونه طرحی که مانند تبلیغات به نظر می رسند جلو گیری کنید. مفاهیم دقیق این دستورالعمل ها با اشکال جدید تبلیغات متفاوت خواهد بود.
در حال حاضر این قوانین را به خاطر بسپارید:  اصطلاح بنر کوری به این معنی است که کاربران هرگز چشم خود را بر هر چیزی که مانند یک بنر با توجه به شکل و موقعیت آن در صفحه به نظر برسد ، متمرکز نمی کنند.
اجتناب از انیمیشن باعث می شود کاربران  مناطق و متون چشمک زدن ویا سایر انیمیشن ها تهاجمی را نادیده بگیرند.
پاکسازی Pop up به این معنی است که، کاربران پنجره های Pop up را قبل از این که آنها حتی به طور کامل باز شوند، می بندند و گاهی اوقات با شرارتی بزرگ این کار را انجام می دهند. (نوعی پیروزی در مقابل سایت های محلی)

نقض کنوانسیون های طراحی

سازگاری یکی از قدرتمند ترین اصول قابلیت استفاده می باشد: زمانی که همه چیز همیشه یکسان رفتار کنند، کاربران لازم نیست در مورد اتفاقی که خواهد افتاد نگران باشند. در عوض، آنها بر اساس تجربه های قبلی می دانند که چه اتفاقی خواهد افتاد.
هر بار که شما یک سیب  بالای سر اسحاق نیوتن رها کنید،آن سیب بر سر او خواهد افتاد. این خوب است.
هر قدر انتظارات کاربران بیشتر برآورده شود، آنها احساس می کنند بیشتر کنترل سیستم را در دست دارند و بیشتر آن را دوست خواهند داشت و هر چقدر سیستم انتظارات کاربران را برآورده نکند، آنها بیشتر احساس نا امنی خواهند کرد.
این به این معنی است که انتظارات آنها از سایت شما بر اساس آنچه که معمولا در سایت های دیگر انجام می شود، می باشد. اگر شما در این مسیر بلغزید، سایت شما برای استفاده سخت تر خواهد شد و کاربران آن را ترک خواهند کرد.

باز کردن پنجره های مرورگر جدید

باز کردن پنجره ی مرورگر جدید مانند یک فروشنده ی  جارو برقی است که کار خود را با تخلیه ی یک سینی خاکستر بر روی فرش مشتری شروع می کند.

لطفا صفحه نمایش من را با باز کردن پنجره های بیشتر آلوده نکن ! ممنون! (به خصوص که سیستم عامل های فعلی از مدیریت پنجره ی مناسب رنج می برند).
طراحان فکر می کنند که باز کردن پنجره ی مرورگر جدید ، کاربران را بر روی سایت نگه می دارد.
اما حتی بی توجه به پیام خصمانه ی شما به کاربر، که ماشین او را تحت کنترل خود گرفته اید، استراتژی شما یک استراتژی خود شکست است زیرا که در  آن دکمه بازگشت غیر فعال می شود و صورت طبیعی به کاربران اجازه ی بازگشت به سایت های قبلی را می دهد.
کاربران اغلب متوجه نیست که یک پنجره ی جدید باز کرده اند، به خصوص اگر آنها از یک مانیتور کوچک که در آن پنجره ها تمام صفحه نمایش را پر کرده اند ، استفاده کنند. بنابراین کاربری که سعی به بازگشت به مبدا را دارد با یک دکمه بازگشت غیر فعال رو به رو می شود.
لینک هایی که تحت انتظار رفتار نمی کنند، درک کاربران از سیستم خود را تضعیف می کند. لینک باید یک مرجع هایپرتکست ساده باشند که صفحه فعلی را با محتوای جدید جایگزین کند.
کاربران از پنجره های پاپ آپ ناخواسته متنفرند. هنگامی که آنها بخواهند مقصد آن ها در یک صفحه ی جدید ظاهر شود، آنها می توانند از فرمان ” در پنجره جدید بازکن ” در مرورگر خود استفاده کنند. البته فرض بر این است که لینک ها قطعه ای از کد هایی می باشند که رفتار استاندارد  دارند و با مرورگرها  متداخل نیستند.

پاسخ ندادن به پرسش های کاربران

طراحی سایت

gilar-design (2)

کاربران در وب ، بسیار هدف محور هستند. آنها از وب سایت ها بازدید می کنند به این دلیل که می خواهند کاری را به انجام برسانند، شاید این کار خرید محصول شما باشد. شکست نهایی یک وب سایت زمانی است که به موفق به ارائه ی اطلاعاتی که کاربران به دنبال آن ها هستند، نشود.
گاهی اوقات پاسخ مورد نیاز به سادگی وجود ندارد و شما فروش را از دست می دهید زیرا کاربران تصور میکنند که محصول و یا خدمات شما نیازهای آن ها را برطرف نمی کند و این زمانی است که شما جزئیات را برای آن ها نگفته اید.
از طرفی دیگر جزئیات می توانند در زیر یک لایه ضخیم از شعارهای تجاری و شیرین و مطلوب به خاک سپرده شوند. از آنجایی که کاربران زمان لازم برای خواندن همه چیز را ندارند، وجود این اطلاعات مخفی با نبودنشان برابر است.
بدترین نمونه از پاسخ ندادن به سوالات کاربران قرار ندادن لیست قیمت محصولات و خدمات است.

هیچ سایت تجارت الکترونیک حرفه ای این اشتباه را نخواهد کرد، اما این اشتباه  در وب سایت ها ی تبلیغاتی شایع است جایی که بیشتر “راه حل های سازمانی” ارائه می شود.
به طوری که شما نمی توانید تشخیص دهید که آیا آنها برای ۱۰۰ نفر و یا ۱۰۰ هزار نفر مناسب هستند.
قیمت خاص ترین مورد در اطلاعات می باشد که ارائه ی آن باعث درک ماهیت خدمات و ارائه ندادن آن  باعث سردرگمی افراد و کاهش درک آنها از خط محصول می باشد. پاسخ ندادن به این سوال کاربران که “قیمت ها کجاست؟” آنها را از وب سایت شما دور می کند.
حتی سایت های تبلیغاتی اغلب اشتباه فراموش کردن قیمت ها در لیست محصول، مانند صفحات دسته بندی و یا نتایج جستجو را به همراه دارند. دانستن قیمت در هر دو موقعیت کلیدی است و امکان می دهد تا کاربران بین محصولات تمایز قائل شوند و بر روی مرتبط ترین آن ها کلیک کنند.

 

طراحی-سایت-نوین

طراحی-سایت-نوین

طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت حرفه ای

ارسال ديدگاه

لطفا نام خود را وارد كنيد! لطفا آدرس ايميل را صحيح وارد كنيد! لطفا پيام را وارد كنيد!