کارت ویزیت چیست؟
کارت ویزیت چیست؟
کارت ویزیت به طور خلاصه و رسا، وسیله ایست ابتدا برای معرفی شما و سپس ارائه راههای تماس با شما. کارت ویزیت این وظیفه را برعهده دارد و هیچ وظیفه عمده دیگری برای شما به طور مستقیم بازی نمی کند. کارت ویزیت برای تبلیغات و بازاریابی شما به طور مستقیم استفاده نمی شود. اما شاید بتوان گفت به دلیل اینکه اولین مرحله تعامل شما با مشتری یا ارباب رجوع توسط ارائه کارت ویزیتتان می باشد و از آنجا که برخورد اول همیشه مهم و تاثیر گذار خواهد بود، کارت ویزیت به طور غیر مستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات شما را برعهده خواهد داشت.
تاریخچه کارت ویزیت به آنجا برمی گردد که شاهزادگان و اشرافزاده ها برای دیدار با اشخاص مهم دیگر، کاغذ یا پوستین و یا چیزی شبیه آن را جلوتر برای شخص ملاقات شونده، می فرستادند تا خود را به او معرفی کرده، از سوابق اشرافزادگی خود نوشته و قرار رسمی ملاقات را با او بگذارند. در واقع این همان تعامل اول با مخاطب بوده که شخص ملاقات کننده از خود به مخاطب ارائه می داده است و اهمیت معرفی ابتدایی را نشان میدهد.
در ایران کارت ویزیت آخرین چیزی است که تجار و صاحبان مشاغل به آن توجه می کنند و گاهی حتی کارت ویزیت خود را تلفنی و بدون هیچ ایده درطراحی، سفارش می دهند و متوجه اهمیت بازاریابی غیر مستقیم توسط کارت ویزیت نمی باشند. اما ما در اینجا توصیه می کنیم، طراحی کارت ویزیت خود را به یک متخصص گرافیک بسپارید و آن را جدی بگیرید.

7ویژگی مهم کارت ویزیت حرفه ای چیست؟
۷ویژگی مهم کارت ویزیت حرفه ای چیست؟
چقدر به طراحی کارت ویزیت خود اهمیت می دهید ؟!
کارت ویزیت شما، معرف شما و هویت شرکتتان است. طراحی یک کارت ویزیت موثر نکته ای است که امروزه بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند ! در حالی که کارت ویزیت یکی از مهمترین چیزهایی است که شما باید به عنوان یک مدیر و یا بازاریاب حرفه ای به آن توجه کنید ؛ زیرا کارت ویزیت شما،معرف شما و معرف هویت شرکتتان شماست.!
شاید از نظر شما خیلی عجیب باشد که من به همین سادگی این جمله را به کار ببرم و بگویم که کارت ویزیت شما هویت شرکتتان را مشخص می کند؛ اما این حقیقتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.تحقیقات نشان داده که یک کارت ویزیت موثر می تواند به صورت غیر مستقیم احساسات و تفکرات مثبتی را نسبت به شما و سازمان شما به مشتری انتقال دهد. شما از کارت ویزیت خود برای در ارتباط بودن با افراد و مشتریان جدید و همچنین مشتریان قدیمیتان استفاده می کنید.پس از شما می خواهم که به طراحی کارت ویزیت خود اهمیت دهید و آن را نادیده نگیرید زیرا کارت ویزیت شما معرف شرکت شماست.
در ادامه نکاتی را که برای طراحی یک کارت ویزیت خوب و تاثیر گذار مورد نیاز است بیان می کنم :
– شما باید اطلاعات اساسی سازمان خود را برروی یک قطعه کاغذ کوچک ثبت کنید، و این کار نیازمند دقت زیادی است.زیرا شما باید اطلاعات محدودی را در یک فضای مشخص(۳ طول و ۲ اینچ عرض) وارد کنید.
– در انتخاب کاغذ کارت ویزیت خود نهایت توجه را داشته باشید و به هیچ عنوان از کاغذ های ارزان و شل استفاده نکنید زیرا با این کار به صورت غیر مستقیم به مشتریتان می گویید که با یک فرد غیر حرفه ای و با شرکتی کوچک طرف هستند. سعی کنید تا جایی که می توانید از یک کاغذ خوب و مرغوب استفاده کنید. شما می توانید با انتخاب کاغذ خود و طراحی متفاوت کناره ی آن حس های مختلفی را به مخاطب انتقال دهید،برای مثال افرادی که در کارت های خود از لبه های تیز استفاده می کنند افرادی هستند که قوی و برجسته هستند و افرادی هستند که به کسب و کار خود اهمیت می دهند و بسیار کاری هستند.همچنین افرادی که از لبه های گرد در حاشیه کارت ویزیت خود استفاده می کنند ، افرادی هستند که لطیف،مهربان،خون گرم و محترم هستند و این افراد از کاغذ های نسبتا نرم تر استفاده می کنند.
– دقت کنید که در کارت ویزیت خود از چه فونت هایی استفاده می کنید،بعضی از فونت ها برای کارهای خاصی بنا شده اند و اصلا مناسب یک کارت ویزیت خوب نیستند.برای مثال فونت ترافیک برای تبلیغات محیطی (بنر،تابلوهای تبلیغاتی و …) که در مکان هایی که گذر اتوموبیل در آن رایج است مورد استفاده قرار می گیرد و به هیچ عنوان برای استفاده در کارت ویزیت توصیه نمی شود و توصیه شخص من به شما این است که یک فونت برای شرکتتان داشته باشید و همه جا از همان فونت استفاده کنید.
– در کارت ویزیت خود لوگو شرکت خود را قرار دهید،زیرا آن تنها نشانی است که به وسیله ی آن می توان شرکتتان را شناسایی کرد،طراحی یک نشان موفق(با توجه به کسب و کار شما) بسیار مهم است.
– استفاده از یک شعار تبلیغاتی تاثیر گذار هم خالی از لطف نخواهد بود.برای مثال خود من در کارت ویزیت شخصی خودم از این شعار تبلیغاتی استفاده کرده ام : Fresh up with success با موفقیت،رنگی تازه به زندگی خود ببخشید. اگر نمی توانید یک شعار تبلیغاتی خوب برای خود پیدا کنید توصیه من به شما این است که سری به این وبسایت بزنید : sloganmaker.com در این وبسایت می توانید کلمه مورد نظر خود را قرار دهید و شعار خود را بیابید.
– نام خود را در ابتدا بنویسید و سپس سمت خود را در کارت قرار دهید، شماره تلفن، آدرس، پست الکتریکی و وبسایت خود را هم در کارت قرار دهید.
– تلاشتان را بکنید که یک کارت ویزیت متفاوت و خلاقانه طراحی کنید،سعی کنید با کارها و شعار های جالب و یا حتی قرار دادن عکس خود یک کار متفاوت را ارائه دهید.البته بعضی از افراد قرار دادن عکس را کاری غیر حرفه ای می دانند، اما به شخصه با تحقیقاتی که انجام داده ام دیده ام که بسیاری از بازرگانان حرفه ای کشورمان این کار را بر روی کارت ویزیت خود انجام داده اند. خود من نیز عکس خود را در کارت ویزیتم قرار داده ام . به یاد دارم که برای طراحی کارت ویزیت خود،مدت طولانی ای را برای مطالعه آثار رنگ ها صرف کردم.دقت کنید که از چه رنگ هایی استفاده می کنید، روانشناسی رنگ ها بسیار مهم می باشد و توجه کنید که رنگ متنتان متمایز از رنگ پس زمینه باشد. پس اگر تا به حال کارت ویزیتی نداشته اید و یا اینکه کارتتان به صورتی غیر حرفه ای بوده است برای طراحی یک کارت حرفه ای اقدام کنید.
کارت ویزیت گیلار
– طراحی و چاپ کارت ویزیت/کارت ویزیت براق/کارت ویزیت مات/کارت ویزیت سوسماری/کارت ویزیت طرح چرم/کارت ویزیت لمینت/کارت ویزیت لمینت برجسته/کارت ویزیت مخملی/کارت ویزیت پی وی سی/کارت ویزیت طلاکوب/کارت ویزیت نقره کوب/طلاکارت/نقره کارت/برچسب/لیبل
طراحی و چاپ تبریز
طراحی و چاپ همدان
انواع کارت ویزیت چاپی شرکت گیلار
کارت ویزیت براق / کارت ویزیت مات / کارت ویزیت لمینت براق / کارت ویزیت لمینت مات / کارت ویزیت سوسماری / کارت ویزیت طرح چرم / کارت ویزیت مخملی / کارت ویزیت کتان امباس / کارت ویزیت کتان آلمان /کارت ویزیت کتان پلاستیک /کارت ویزیت پی وس سی / کارت ویزیت یو وی / لیبل / نقره کارت لمینت براق / طلا کارت لمینت مات / لمینت برجسته / لمینت برجسته طلاکوب / لمینت براق ویزیتی / لمینت مربع / لمینت طرح موج / سلفون براق دورو (سلفون حرارتی) / سلفون مات دورو (سلفون حرارتی) / کارت آهنربایی / لیبل شیشه ای (چاپ افست یووی) / گلاسه یووی
این توضیحات بسیار عالی بودو واقعا خیلی از مشاغل ما کارت ویزیت بی ارزش ترین چیزه برای کارشون
ممنون عالی بود