نحوه کار آژانس تبلیغاتی

نحوه کار آژانس تبلیغاتی

یک “تیزر تبلیغاتی” قبل از اینکه مستلزم یک ایده خوب یا یک داستان جذاب باشد، محــصول یک استراتژی خلاقانه تبلیغاتی است. نقطه آغاز هر استراتژی تبلیغاتی شناخت استراتژی بازاریابی بنگاه اقتصادی است. شرکت های تجاری وصنعتی برای موفق شدن در بازار رقابت ابتدا بایستی دارای یک استراتژی همه جانبه مارکتینگ (بازاریابی) باشند.
این استراتژی که محصول برنامه­ریزی بخش بازاریابی وفروش شرکت هاست با شناخت کامل مدیران شرکت از وضعیت بازار وپیرامون است عمل می­کند. شرکت تبلیغاتی باید استراتژی بازاریابی بنگاه اقتصادی را مطالعه کرده و با توجه به رهنمودهای آن یک کمپین تبلیغاتی (برنامه همه جانبه تبلیغاتی) تدوین و بر اساس آن استراتژی تبلیغاتی و راهبردهای خلاقانه آن را ترسیم کند. همچنین یک کمپین تبلیغاتی موضوعات مهمی را همچون شناخت مخاطب، بودجه مناسب، رسانه های مناسب وپیام خلاقانه تبلیغاتی را دنبال می­کند. پس از تأیید این برنامه­ها مشاورین تبلیغاتی طرح­های مربوط به ساخت تیزرهای تبلیغاتی را در قالب سناریوهای مکتوب ارائه می­کنند و پس از آن استوری بورد (ماجرا نما) توسط طراحان کشیده شده و سناریوی مکتوب را به صورت بصری به نمایش می گذارند. و کار ساخت آغاز می شود. از نکات مهم در تدوین سناریو تاکید بر چند عنصر اصلی است:

۱- زمان تیزر

۲- نمابندی و زمانبندی و چگونگی تقطیع آن

۳- مطالب مورد نظر که به صورت دیالوگ و صدای گوینده است.

۴- شعار­های مهم که بر اهداف اصلی فروش تاکید دارند.

که باید با متدهای ویژه­ای انجام شود.

به طور معمول آژانس­های تبلیغاتی مشتمل بر چهار دایره هستند. این دوایر عبارتند از: دایره ابداع کننده و سازنده، که آگهی­های تبلیغاتی را تهیه می­کند؛

رسانه، که وسیله ارتباطی را برمی­گزیند و آگهی را در آن قرار می­دهد؛ تحقیقات، که بررسی خصوصیات مخاطبین و خواسته­های آنان بر عهده آنست؛ و دایره امور اقتصادی، که فعالیت­های اقتصادی آژانس تبلیغاتی را انجام می­دهد. بر هر یک از مشتریان یک مدیر مشتری اداره و نظارت میکند و کارکنان هر دایره هم عهده­دار کار یک
یا چند مشتری هستند.

آژانس­ها معمولاً از طریق شهرت و اعتبار یا اندازه خود، مشتری جلب می­کنند و به طور کلی، یک مشتری معمولاً چند آژانس را به کار دعوت می­کند تا پیشنهاد خود را ارائه کنند و پس از دریافت پیشنهادات آن­ها یکی را بر­می­گزیند.

“آژانس مشاوره تبلیغات “باید حداقل بتواند خدمات زیر را به مشتریان خود ارائه دهد و در مقابل آن مزدی دریافت کند.

۱- برنامه­ ریزی، هم­آهنگی و نظارت بر اجرای تحقیقات بازار در طول و پس از اجرای کمپین تبلیغاتی.

۲- تدوین استراتژی تبلیغات، استراتژی خلاق و استراتژی رسانه­ای یک کمپین تبلیغاتی، به کمک یافته­های تحقیقات بازار.

۳- طرح­ ریزی یک کمپین تبلیغاتی و انتخاب و پیشنهاد عناصر تشکیل دهنده آن بر اساس استراتژی تبلیغات.

۴- برنامه­ ریزی و مدیریت بودجه یک “کمپین تبلیغاتی

۵- ایده­ پردازی برای کلیه فعالیت­های ارتباطی پیش بینی شده در کمپین تبلیغاتی (از طراحی علائم هویتی یک نام تجاری تا تبلیغات رسانه­ای، اقلام چاپی، بسته بندی­ها،
هدایا … و امور نمایشگاهی).

۶- ارائه خدمات اجرایی گرافیک حداقل در حد امور روزمره به نحوی که نیاز به سفارش اینگونه امور به خارج از شرکت نباشد.

۷- ارائه خدمات مالی برای کلیه فعالیت­های پیش بینی شده در کمپین تبلیغاتی.

از دیرباز آژانس­های تبلیغاتی حق­الزحمه خود را به صورت کمیسیون و وجهی ثابت دریافت می­کرده­اند. آژانس به تبعیت از این سیستم معمولاً ۱۵درصد هزینه خرید وسیله ارتباطی (رسانه) به صورت استرداد وجه دریافت می­کند.

 

در زیر چند نمونه از عکسای خلاقیتهای تبلیغاتی رو براتون گذاشتم امیدوارم خوشتون بیاد

t0 (5)t0 (1) t0 (2) t0 (3) t0 (4) t0 (6)

ارسال ديدگاه

لطفا نام خود را وارد كنيد! لطفا آدرس ايميل را صحيح وارد كنيد! لطفا پيام را وارد كنيد!